2011-07-06

Dagen då Tiba bestämde sig föra tt komma ut=)

11-07-06

Dagen började otroligt bra! Jag var pigg som bara den! Så bra har jag inte mätt på ett par veckor, ingen foglossning eller svullna fötter. Så jag tog en lång morgonrunda med Nero och njöt av det fina vädret! Kom hem, åt frukost. När Christian sen hade vaknat bestämmde vi att åka till äffären och handla eftersom vårt kylskåp ekade.. vi skulle previs gå ut genom dörren när jag som vanligt kommer på att jag måste kissa innan vi åker. Går och gör det, reser mig upp och det fortsätter att rinna.. märkligt tänkte jag och satte mig igen, men det var inte kiss, det bara fortsatte rinna. Reser mig igen och det rinner längs med benen, bokstavligen hoppar in i duschen och ropar till Christian att vi får nog strunta i handlingen för jag tror att vattnet har gått! Förskräckt kommer Christian in och frågar om jag skojar! Han tittar på mig och ser att det rinner.. haha jag får min mobil och ringer förlossningen vid 10.30. de bad oss komma in men vi behövde inte stressa. Så vi packade iordning lite till BB-väskan sen begav vi oss, det rann och rann och jag stoppade in en handduk i trosorna för att slippa bli pölblöt =) . 11.15 var vi inne på förlossningen och fick ett rum. Jag vägdes och vägen visade + 17 sen inskrivningen. Vid 12 lyssnade de på bebisen och kopplade CTG. Och det rann ut forstervatten.. kändes som att jag kissade ner mig ett antal gånger!! Haha. Vid 13 tiden började det göra ondare men det var hanterbart, vid 14.40 gör det rätt mycket ondare och de kopplar på TENS! Fan va skönt det var!!! Klarar mig till 16 tiden då jag tycker att TENSen inte räcker, får två akupunkturnålar, en mitt i pannan och en bak i huvudet. Sen vid 18 tiden har jag rätt ont! Ska pröva att bada, ligger där ca 1 timme innan jag MÅSTE UPP!!! Vill ha tillbaka mina TENS!!! Efter det hamnar jag på förlossningsavdelningen, det börjar göra ondare nu och jag får lustgas!!! YAY för lustgas!!!!!! De kontrollerar mig vid 20 tiden, och jag är nu öppen 7 cm. Vid 21 tiden är jag öppen 10 cm och det jag känner nu är tydligen krystvärkar! Christian fläktar mig med tidningar och ökar TENSen efter mina önskemål! Tiden flyger iväg och jag har ont, men TENS och lustgas gör mitt liv lättare ;) kämpar och kämpar, fick höra at tjag vaqr väldigt trevlig då jag tackade för allt, sa någon at tjag var duktig tackade jag, när Christian ökade TENSen tackade jag.. haha tur att man är så trevlig=) När de ser huvudet så säger barnmorskan- Det är en väldigt hårig bebis! Varpå jag vänder mig mot Christian och flinar.. haha, jag får även känna på huvudet när det är nästan ute! (Mycket märklig känsla vill jag lova!!) sen äntligen 01.30 kom Tiba ut! Hon var lite slö så de gick iväg med henne och Christian förjde med. När han kommer tillbaka möts han av att jag blöder som satan! Det är nu fullt av läkare och annat som håller på med mig! De ökar lustgasen och jag är så jävla full!! Allt går långsamt och jag tror jag ska däcka.. de klämmer och känner och jag känner hur det forsar ur mig! Det är folk överallt och jag fattar ingenting.. allt går som sagt väldigt sakta, jag hör pulsenade ljud nästan som basen i en tung låt.. får reda på att jag nästan förlorade 1,5 liter blod.. vid 02.30 har jag slutat blöda och de ska sy mig med ett par stygn, när de ska sätta ”tandlökarbedövningen” så gör det så jävla ont att jag ligger och svär.. barnmorskan påpekar att jag inte svor en enda gång under förlossningen men nu när jag får bedövning så svär jag som bara den. Hahha

Vid 3 ringer vi våra föräldrar och berättar nyheten=) mamma gråter som tusan.. haha

Vi får lite fika vid halv 5 sen rullar christian in mig i rullstol till vår lilla Tiba=)

Jag tar en dusch sen går vi och lägger oss.. kan säga att det var välbehövligt=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0